100 könyves kérdés Dodo's reads Dorkával

Olvasásról, írókról és még sok minden másról

Sokat gondolkoztam, hogy karácsonyi ajándékként mit tudnék adni Nektek. Nagyon szeretek mini interjúkat olvasgatni, így arra gondoltam, hogy miért is ne készíthetnék én is egyet? Egy kedvelt Bookstagram személyiséget választottam, aki 100 könyvekkel, olvasással kapcsolatos kérdésemre válaszolt. Túl sokat nem kellett gondolkoznom, hogy kit szeretnék "meginterjúvolni" és Dorka (nagy örömömre) volt olyan kedves és elvállalta a felkérésemet. Innen is köszönöm Neked! Nézzük is azt a 100 kérdést, amely által (remélem), hogy egy picit jobban megismeritek Dorkát és ötletet is merítetek tőle.

 017038ac5675e96de95caf2b93cb8820.jpg

Karácsonyi ajándék- 100 könyves kérdés Dodosreads Dorkával

  1. Melyik volt a legelső könyv, amit olvastál? Ez nem egy egyszerű kérdés, de talán az Alkonyat volt az, amire emlékszem is.
  2. Mit olvasol most? Most Christina Lauren-től A lelkitárs-egyenlet c. könyvet.
  3. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál? Ha igen, melyik és miért? Nem szokásom többször elolvasni egy könyvet, mert így is azt érzem, sose fogok elolvasni mindent, ami érdekel. De volt egy sorozat, amit egyszer újra olvastam és az a Párválasztó trilógia volt.
  4. Melyik volt a leghosszabb könyv, amit olvastál? Fúúú… ennek most utána néztem! :D Lakatos Leventétől az Aktus c. könyv. 
  5. Melyik könyv csalt könnyeket a szemedbe? Ritkán sírok könyveken, de legutóbb Az első, aki meghal a végén siratott meg.
  6. Mi alapján választod az elolvasandó könyveket? Ciki vagy nem, de engem a borítók befolyásolnak a legjobban, de mostanában a közeli könyves barátaim véleményére többet adok.
  7. A klasszikus vagy a modern olvasmányokat kedveled jobban? Erősen a modern könyvekkel jövök ki jobban.
  8. Melyik a kedvenc könyved? Ahh szerintem erre senkinek nincs konkrét válasza. De ha egyet kellene választanom, akkor legyen Leigh Bardugo - Hat Varjú.
  9. Melyik műfajban olvasol a legszívesebben? Három kedvenc műfajom van, a fantasy a kedvenc, de a romantikus és a krimi is nagyon közel áll a szívemhez.
  10. Gyerekként melyik volt a kedvenc könyvet? Mivel én sokáig nem olvastam, ezért a Szent Johanna Gimit mondanám, azon belül is az 5. kötet. (Gondolom, nem meglepő :D )
  11. Van könyves ereklyéd, ha igen, mi az? Rengeteg!! :D Könyves gyertyáim, bögrék, tányérok, koronák… de a kedvenceim a két Trónok harcás pop figurám.
  12. Hol szeretsz a leginkább olvasni? Változó. A legtöbbet az ágyamban olvasok, mert itt senki nem zavar, de jobban szeretek ülve olvasni, úgyhogy a kanapén többet tudok, ugyanakkor imádok tömegközlekedésen is olvasni.
  13. Melyik az a könyv, amit szerinted mindenkinek el kellene olvasnia? Nos, ide most egy klasszikust hozok, mégpedig Louisa May Alcott Kisasszonyok c. könyvét.
  14. Melyik a kedvenc könyves idézeted? Miért az? „To the stars who listen and the dreams that answerd” (Sarah J. Maas – ACOMAF) és pedig azért, mert annyira sok esemény és mély mondani való volt ebben a mondatban, hogy még most is meghatódok rajta.
  15. Melyik könyves jelenet volt a legnagyobb hatással rád? Biztosan rengeteg volt, de az nagyon megmaradt bennem, amikor a Párválasztó trilógia Az Igazi c. kötetében megtámadják a királyi családot, és rengetegen meghalnak. Emlékszem, hogy 14 éves voltam, és egész éjjel ébren voltam, annyira izgalmas volt az a kötet.
  16. Mit szoktál nasizni olvasás közben? Ritkán eszek, de akkor is csak sós Csiki chipset! :D
  17. Van olyan műfaj, amit egyáltalán nem kedvelsz? Nem szeretem az pszichológiai és az életrajzi könyveket… valahogy nem kötnek le egyáltalán.
  18. Amikor gyerek voltál olvastak neked meséket? Igen, 7 éves koromig szinte minden este.
  19. Találkoztál már személyesen egy íróval? Igen! És meg kell mondjam, fantasztikus érzés azzal az emberrel beszélni, aki kitalálta a kedvenc karaktereidet! 
  20. A fizikai könyveket vagy az ebookot kedveled jobban? Csak fizikai könyvek, az ebookot törvényen kívülinek tartom! :D
  21. Ha lenne rá lehetőséged és bármelyik íróval találkozhatnál (akár élő személy, akár nem), akkor ki lenne az? Vagy Sarah J. Maas lenne az, vagy J. K. Rowling.
  22. A borító alapján ítéled meg a könyvet? Igen, szinte mindig. :D
  23. A kemény- vagy a puhakötésű könyveket szereted? Ha lehet csak kemény kötésűt veszek!
  24. Volt olyan könyv, ami megváltoztatta az életedet? Ha igen, akkor melyik? Megváltoztatni még nem sikerült semelyiknek… :D
  25. Melyik könyvet vetted legutóbb? Elle Cosimano – Finlay Donovan mindent visz
  26. Szoktál könyvtárba járni? Nem nagyon, egyetemi éveim alatt voltam párszor, akkor is csak tanulni jártam oda.
  27. Szerinted melyik az a könyv, amit mindenképpen meg kellene filmesíteni? Jajj, ez nem egyszerű, mivel szerintem minden sztorit tönkretesz az, ha film készül belőle, de a Caraval trilógiát, vagy a Párválasztó sorozatot szívesen megnézném!
  28. Szerinted van olyan könyvből készült film vagy sorozat, ami jobb, mint az olvasmány? Ha igen, melyik az? A Vámpírnaplók!! illetve az Árnyék és csont… De talán a Bridgerton első évada is jobb lett, mint a könyv…
  29. Van olyan nagyon népszerű könyv, ami neked nem tetszett? Ha igen, melyik az? A Red White and Royal Blue… nem nekem való volt, pedig óriási hype volt körülötte Tiktokon és Instán is.
  30. Voltál valaha szerelmes könyves karakterbe? Ha igen, ki volt az? Ó, te jó ég persze, és nem csak voltam… :D Kaz Brekker, Rhysand, Cassian, Legend, Hunt, Casteel herceg… hosszú ez a sor.
  31. Hány tétel van a TBR listádon? öhm… 43 :D
  32. Választás előtt állsz: soha többé nem olvashatsz új könyveket vagy minden könyvet csak egyszer olvashatsz el életed során. Mit választasz? Inkább mindet csak egyszer olvasnám el.
  33. Választás előtt állsz: hátralévő életedben évente csak egy könyvet olvashatsz el vagy egy év alatt elolvashatsz 100 könyvet, de aztán soha többé. Melyiket választod? Itt is az utóbbit választanám.
  34. Hajótörést szenvedtél egy szigeten és választanod kell: nem lehet nálad egy darab könyv sem vagy rengeteg könyvet birtokolhatsz, de csak olyanokat, amiket nem szeretsz. Melyik legyen? Inkább legyen nálam könyv, majd megszeretem őket :D
  35. Mit választasz: inkább elhoznád a kedvenc könyves karakteredet a mi világunkba vagy belecsöppennél a kedvenc könyves világodba, de nem találkoznál a kedvenceddel? Hmmm na ez nehéz… de mivel fantasy rajongó vagyok, ezért inkább belecsöppennék és távolról csodálnám a kedvencemet.
  36. Mi lesz a következő olvasmányod? Elég erősen mood reader vagyok, de most Keszthelyi Gréta Kata – Vékony Jégen c. könyve következik.
  37. Egyszerre egy, vagy inkább több könyvet szoktál olvasni? Csak egyet, sosem értettem, hogy tud valaki több könyvre is odafigyelni egyszerre.
  38. Van olyan könyv, amit nem fejeztél be? Ha igen, melyik? Igen… pedig nem szokásom, de a Királyok Csatáját George R. R. Martintól picit félretettem, mert sok volt… :D
  39. Hol szoktál rátalálni a könyvekre, amiket olvasni szeretnél? (pl: tiktok, bookstagram) Eddig tiktokon nézelődtem, de amióta belecsöppentem a Booksta világban már inkább Instán találom meg az újabb áldozataimat.
  40. Mennyi könyvet olvasol átlagosan egy hónap alatt? Ha sok időm van akkor 7-9 között, ha pedig átlagos akkor olyan 5 könyv a max.
  41. Melyik könyvnek a borítója a kedvenced? Egy újabb lehetetlen döntés. De talán a Rule of Wolves Leigh Bardugotól.
  42. Szoktál verseket olvasni? Nem igazán az én stílusom… :/
  43. Ki a kedvenc magyar szerződ? Lakatos Levente
  44. Ha egy számodra új írótól olvasol könyvet, utána szoktál nézni az életének, munkásságának? Őszintén? Nem.
  45. Van olyan könyv, aminek megváltoztatnád a címét? Ha igen, melyik az és mire? Nem, nincs ilyen.
  46. Miért olvasol? Mert kikapcsol, hogy új embereket ismerhetek meg, új nézőpontokkal találkozhatok és mert kiszakít a jelenből.
  47. Hogyan változtatta meg az olvasás az életed? Talán annyiban változtatta meg, hogy sokkal több időt szeretek egyedül lenni, illetve sokkal több barátom is lett a könyves közösségeknek hála.
  48. Szerinted az olvasás magányos tevékenység vagy sem? Attól függ, hogy honnan nézzük. Olvasás közben igen, azon kívül pedig nagyon nem magányos, ha megtalálod a társaságodat, akik szintén olvasnak.
  49. Melyik az a könyv, amelyet az anyukádnak ajánlanád? Lakatos Levente Szigor sorozatát dugdosom az orra alá már ezer éve, csak szegényemnek nincs ideje olvasni. :D
  50. Melyik volt az a könyv, amit a legrövidebb idő alatt elolvastál? Az Utas és holdvilág, de csak azért, mert annyira rossz volt, hogy minél hamarabb túl szerettem volna lenni rajta.
  51. Gondolkoztál már azon, hogy írj egy könyvet? Igen, szerintem minden olvasó elgondolkodott már ezen. De most, hogy megírtam a szakdogámat rájöttem, hogy ez nem az én terepem :D
  52. Szoktál olvasni a tömegközlekedésen? Igen, szinte minden alkalommal.
  53. Milyen gyakran olvasol olyan könyveket, amik kívül esnek a komfortzónádon? Néha, ha valami körül nagy hype van, mert nem akarok kimaradni semmiből.
  54. Bele szoktál írni, ki szoktál húzni részeket a könyvekben? SOHA!! Szentségtörés :D
  55. Van furcsa olvasási szokásod? Ha igen, mi az? Talán az, hogy nem szeretem páratlan oldallal abbahagyni az olvasást :D
  56. Mitől jó számodra egy könyv? Kössön le, és tudjak kötődni a szereplőkhöz.
  57. Van kedvenc önéletrajzi könyved? Ha igen, melyik az? Nope, nem olvasok ilyeneket :D
  58. Ha bármilyen idegennyelven olvashatnál (nem számít, hogy melyik nyelveken tudsz), akkor melyik lenne az? Angolul természetesen.
  59. Ki a kedvenc könyves gonoszod? Hmmm…. talán az Éjúr a Shadow and Bone tirlógiából.
  60. Mi az, ami könnyen kizökkent az olvasásból? Az, ha a családom elkezd beszélni hozzám…
  61. Általában mi az oka annak, ha félben hagysz egy könyvet? Ha szenvedek az olvasásával, és egyáltalán semmi nincs benne, ami megfogna.
  62. Melyik az a könyv, amiről azt gondoltad, hogy nem fog tetszeni, de kiderült, hogy szereted? A Harry Potter. Tudom, tudom… hagyjuk is…
  63. Ha feltehetnél egyetlen kérdést a kedvenc íródnak, akkor mi lenne az? Milyen érzés teremteni egy világot, amiben több ezren szívesen élnének?
  64. El szoktál gondolkozni azon, hogy a szerzőt mi hajtotta, mi motiválta a könyv megírása során? Persze, sokszor. Na ennek van, hogy utána olvasok, csak nem olyan egyszerű!
  65. Minden nap olvasol? Igen, minimum 50 oldalt #napi50oldalkihívás :D
  66. Volt időszak, amikor nem szerettél olvasni? Persze, kicsiként ki nem állhattam, mert számomra egyet jelentett az olvasás a kötelező olvasmányokkal.
  67. Mi a véleményed a kötelező olvasmányokról? :D Be kéne szüntetni őket.
  68. Melyik az a könyv, ami szerinted alulértékelt? A Falling Kingdoms sorozat…
  69. Melyik könyves világban élnél szívesen? Sarah J. Maas bármelyik világában. 
  70. Ha bármelyik karakter képességét választhatnád, akkor kié lenne az és mi? Szívesen lennék Inej a Hat Varjúból, mert lenyűgöző harcos.
  71. Előfordult veled olyan, hogy egy várost azért látogattál meg, mert egy könyvben olvastál róla? Konkrétan ezért nem, de jártam már Dubrovnikban, ami Trónok Harca rajongóként óriási élmény volt.
  72. Szoktál hangoskönyvet hallgatni? Régen a kötelező olvasmányokat volt, hogy így „olvastam” el :D
  73. Ha olvasási válságban vagy, mi az, ami segíteni szokott? Sajnos semmi, de ha megint előfordul akkor előveszem majd egy kedvencemet.
  74. Vezetsz olvasónaplót? Igen, és imádom!
  75. Szoktál könyvet ajándékozni? Persze, barátnőimnek rendszeresen, de a családomnak is sokszor!
  76. Mennyi könyved van? Jelenleg 172
  77. Szerinted manapság népszerű az olvasás? Szerintem igen, egyre inkább azt érzem, hogy menőnek tartják, ha valaki olvas.
  78. Ha hozzámehetnél egy könyves karakterhez, ki lenne az? Hmmm az igazi férjjelölt Rhysand a számomra.
  79. Kölcsön szoktad adni a könyveidet? Max Anyukámnak, de csak azért, mert tudom, hogy ő úgyis visszaadja és pont ugyan úgy vigyáz majd rá, mint én!
  80. Volt már olyan, hogy véletlenül tönkretettél egy könyvet? Nem, eddig még nem fordult ilyen elő.
  81. Mit használsz könyvjelzőnek? Változó, mániákus könyvjelző gyűjtögető vagyok, de most épp egy Zuskás fém könyvjelzőm van.
  82. Szerinted mi a három legfontosabb pozitív hozadéka az olvasásnak? Képzelőerő fejlesztés, szókincs fejlődés, és türelem.
  83. Szoktál hangosan olvasni? Igen, de nem a könyveimet. :D
  84. Voltál valaha tagja könyvklubnak? Még nem, de nagy vágyam egyet létrehozni!
  85. Szerinted mivel lehetne népszerűsíteni az olvasást? Szerintem, ha olcsóbb lenne egy könyv, többen olvasnának.
  86. Szerinted mennyire fontos tényező a család abban, hogy egy gyerek olvasóvá váljon? Nem gondolom, hogy a családnak köszönhetően többen olvasnának, mivel régen nekem is rengeteg könyvet adtak ajándékba és sose olvastam őket.
  87. Előfordult már veled olyan, hogy miután elolvastál egy könyvet napokig az eszedben volt? Ó, persze, sokszor vagyok másnapos egy könyv után.
  88. Melyik a kedvenc klasszikus könyved? A Kisasszonyok
  89. Mit olvastál idén először? Richard Osman - A csütörtöki nyomozóklub c. könyvet
  90. Volt már olyan, hogy egy karakterben felismerted egy barátodat, ismerősödet? Igen, elég sokszor! :D

Néhány személyesebb kérdés a végére:

  1. Miért kezdted el a Bookstagramot? Már 2 éve csináltam a Booktok-ot, és egyszer csak meghívtak egy exkluzív könyvbemutatóra, ahova bookstások és booktokerek voltak csak hivatalosak. Sokat beszéltem velük és végül rávettek, hogy megérne egy próbát ez az egész.
  2. Van valami specifikus célod az oldallal? Nincsen, csak a saját tapasztalataimat és szép képeket akarok adni az embereknek.
  3. Iskolában mi volt a kedvenc tantárgyad? Az Ének órák!
  4. Az olvasáson kívül, mi a hobbid? A konditermi edzés. 
  5. El tudod képzelni, hogy a jövőben a munkád során valamilyen módon a könyvekkel foglalkozz? Igen, sőt ez egy elég nagy célom is!
  6. Hogy néz ki számodra egy tökéletes nap? Reggel reggeli a családommal, utána kint a kertben egy kávé mellett olvasni pár oldalt, majd főzni valami finomat, délután elmenni találkozni a barátokkal, vásárolni, mozizni, és este lefekvés előtt megint olvasni! 
  7. Ha bármit megváltoztathatnál a világon, mi lenne az? Az emberek önzősége és előítéletességét eltörölném.
  8. Ha tehetnéd, elolvasnád az életed könyvét? Nem, épp elég volt megélnem egyszer. :D
  9. Mit jelent számodra a karácsony? A családomat együtt, szeretetben.
  10. Mi lenne az az egy mondat, amit az olvasóknak üzennél? Soha ne hagyjon el benneteket a remény!

 

Ezzel a kis bejegyzéssel kívánok Nektek Szeretetben, Békességben, Örömben, sok-sok könyvben és finomságokban gazdag, Boldog Karácsonyt!

Címkék: interjú